CGT-Castelló: Bloc Obrer Unitari per a garantir la transformació social necessària

dijous 2 de febrer de 2012

Darrer afegit: dijous 2 de febrer de 2012

Indistintament de la seva definició, és necessari crear un Bloc Obrer Global, que englobe totes les capes socials de la classe treballadora al nostre Estat, des de les ocupades, en els seus distints sectors productius, fins les majories desocupades, els grups de desfavorits socials i els més febles, fràgils i precaris socialment, arribant als últims grups abandonats, tant socio-laboral com econòmicament.

El clamor social, ocult i silenciat, mes no per açò irreal e innegable, com és el crit popular de que la situació s’ emmerda i agreuja dia a dia, sobre tot per a milions de pàries abandonats del sistema capitalista, la realitat de com cau el nivell de vida i el benestar dels mes pobres, en aquesta societat de consum imposat, a nivells alarmants i vertaderament greus, en necessitats bàsiques quotidianes, acabarà explotant en milers d’espurnes revolucionàries, transformadores i alguna violenta, como sol ser habitual, quan al poble sols se l’exprimís i acaba explotant.

Mes la realitat de les últimes dècades, final del segle XX y principi del XXI, essencialment en l’aspecte econòmic i del repartiment del Treball i la Riquesa Social, no ha pogut ser més defraudant, corrupte, podrit i afavoridor dels grups dominants, aferrats al diner, al poder i els privilegis de classe, casta, religió i domini, mirem el país que mirem.

Si analitzem, gelada i objectivament, la situació general de la ciutadania, el seu grau de felicitat col•lectiva, els seus valors ètics i la actual estructura social, tenim moltes veus amb diferents inquietuds i missatges:

-  El poder dominant té comprats als mitjans de desinformació global, premsa-ràdio-televisió- satèl•lits i fins i tot, els models de diversió i entreteniment social, esports- cinema...

-  El moviments socials alternatius, les persones crítiques i dissidents del model capitalista actual, les idees de canvi i transformació social, estan actualment en un estat de marginalitat i aïllament que sols arriben a grups amb molta consciencia política i social, mes sense força i ajuda poblacional, en un estat permanent de reclusió als seus locals i àmbits de difusió.

-  I desprès, ens queda la gran “ mass media”, borregada i amb moviment únic de manada dirigida per els pastors de la política, la banca i la religió, quasi el pensament únic de Orwell.

-  Finalment, la capa social més baixa en tot, econòmica- cultural i de benestar, eixa majoria silenciosa i explotada, un 90 % segons les estadístiques, que viu baix l’ombral de la pobresa, la indigència i tots els tipus d’explotació humana coneguts, que han perdut pràcticament tot dret a la dignitat humana des de el mateix moment del seu naixement.

Podríem escriure milers de llibres i tractats de sociologia, humanisme i filosofia social, podríem fer Conferències i Congressos al voltant de la realitat humana, crear milers d’organismes i oficines de defensa de la condició humana, mes no arribaríem més allà del que totes i tots sabem, que el dret a la vida digna i garantida es la assignatura pendent de la nostra Humanitat.

Segles de història col•lectiva avalen la realitat de que l’home és un llop per a l’home. Pareix que estiguem condemnats a no dependre res dels nostres fracassos, que el futur del esser humà passa per la seva autodestrucció, i possiblement la del seu mig de supervivència, com es la Natura.

I es per tot açò el que veiem necessari, urgent i prioritari un canvi radical i en profunditat del model social global, canvi que té que venir de la mà de la classe treballadora i productora. Hem d’esborrar tot rastre del model fracassat actual, és hora de noves iniciatives socials, hem de recuperar els pobles la independència social, ser ja definitivament els primers actors de les nostres vides, sense ninguna condició ni barrera imposada, arriba el canvi general amb la lluita social.

Gener 2012- Joan Pinyana- CGT Castelló