SOLIDARITAT AMB ELS COMPANYS DE CGT ONO

CGT-PV es concentra hui, dimarts 26, contra la persecució sindical en ONO

dimarts 26 de febrer de 2008

Darrer afegit: dimarts 26 de febrer de 2008

L’empresa ha sancionat a dos delegats de la taula sindical per reclamar la tornada dels tovallons de paper que havien deixat de distribuir-se en els menjadors

Dimarts, 26 de febrer, 12h. C/ Gremis núm.4 (Polígon Vara de Quart) València

Militants i afiliats a la Confederació General del Treball acompanyaran demà els treballadors d’ONO en denúncia per la persecució sindical que l’empresa exercix sobre els seus treballadors afiliats la CGT. L’últim exemple de repressió ha sigut la sanció imposada amb suspensió de treball i salari per dos mesos a dos delegats de CGT, membres del comité d’empresa, encara que esta no és la primera vegada que l’empresa de telecomunicacions actua contra la CGT. El motiu de la sanció radica en l’enviament d’un e-mail dels dos delegats als seus companys afiliats, en el que s’anunciava la decisió de l’empresa de tornar a distribuir tovallons de paper en els menjadors. ONO havia retirat els dits tovallons amb anterioritat, davant de les queixes dels seus treballadors. Finalment, la direcció va decidir tornar-les a distribuir, en un acord previ al juí. Els membres de CGT van avisar als treballadors afiliats al sindicat amb un correu electrònic davall el títol “SE HIZO JUSTICIA. TVUELVEN LAS SERVILLETAS!” en el mes de desembre, però l’empresa va decidir no comunicar la sancions a les víctimes fins a tres dies abans que s’iniciara el compliment de la mateixa. A més, els ha bloquejat l’ús dels seus comptes de correu per a impedir el flux de comunicació entre estos i els seus companys. Els motius que al·lega l’empresa són que tal correu “vulnera el dret de llibertat de llibertat sindical” i l’ús del correu “per a enviaments diferents de l’activitat normal de l’empresa, sense comptar amb el previ consentiment dels destinataris”. Estos fets representen major gravetat encara si es té en compte que l’empresa es troba en ple període de precampanya davant de les eleccions sindicals que es produiran al març. Amb el que ONO mostra el seu interés per impedir la comunicació i campanya de CGT en el seu centre de treball.

Gabinet de Comunicació de CGT-PV

Si desitges solidaritzar-te amb els companys, pots escriure al correu electrònic del departament de Recursos Humans de l’empresa, exigint la seua immediata reintegració als seus treballs. Les adreces són:

mariaangeles.agustina@ono.es antonio.delafuente@ono.es