CGT davant el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat
divendres 3 de desembre de 2004
Darrer afegit: divendres 3 de desembre de 2004En primer lloc mostrem el nostre desacord amb el projecte de l’actual Govern d’unir la Llei de Dependència amb la Llei sobre la Tercera Edat, una mesura de totalment inconvenient i que significa un retrocés més quant al reconeixement de drets de les persones amb discapacitat i la cobertura que l’Estat ha de donar. Aquest projecte està en sintonia amb la política de l’antic govern: l’any 2003 va fer un canvi de baremació de les discapacitats i, així, d’una plomada, va aconseguir que desapareguera 1 milió de discapacitats amb dret a prestacions. Això sí, la mesura es va acompanyar d’una campanya de desinformació ja que el que es va vendre va ser el 100% de prestacions... als que aconseguiren el 65% de discapacitat... òbviament, la major part de les persones amb problemes de minusvalideses no abasten aquest percentatge.
Així mateix, una altra injustícia palmària és que la Seguridad Social no s’ha posat al dia dels avanços tecnològics que podrien disfrutar els discapacitats: per exemple, només cobrix les cadires de rodes manuals, aconseguir les automatitzades és en extrem difícil i només s’atorguen en funció de la discapacitat que es patisca.
Finalment recordar que l’Estat espanyol està al cap de la Unió Europea quant a incompliment de normativa sobre integració del col·lectiu.
Gabinet de Premsa de CGT-PV

