Conselleria de Benestar Social
CGT denuncia que un centre d’Orihuela destinat a malalts mentals funciona sense llicéncia ni pla d’incendis des de fa 5 anys
dilluns 10 d'abril de 2006
Darrer afegit: dilluns 10 d'abril de 2006El Centre de Rehabilitació i Integració Social (CRIS) d’Orihuela, dependent de la Conselleria de Benestar Social, construït en fusta i amb un aforament de 70 pacients, funciona irregularment des de l’any 2001. Sense llicència de funcionament, sense pla d’evacuació contra incendis però amb una subvenció pública.
Tal com denuncia la Secció Sindical de CGT en la Generalitat Valenciana, fa dos anys la inspecció realitzada en el centre desvelava, entre altres irregularitats, que el centre mancava de sistemes de detecció i alarma contra incendis i que no disposava de la preceptiva autorització administrativa (açò vulnera la Llei 5/1997), el que “constituïx una infracció”. A pesar de les advertències i de la proposta per part de la Inspecció de “tancament cautelar del recinte” i “cessament de l’activitat” fins a l’obtenció de la llicència, la Conselleria va continuar endavant, no sols tolerant l’activitat del Centre, sinó subvencionant-la.
A la Confederació General del Treball del País Valencià li consta que aquesta situació no és una excepció sinó que constituïx en la pràctica la línia d’actuació d’una consellera més preocupada per la seua imatge i mantindre’s en el càrrec que per desenvolupar polítiques justes i eficaces cap als col·lectius que ha de protegir.
Gabinet de Premsa CGT-PV València, 7 abril del 2006

