CGT porta a judici a un empresari de La Safor per esclavitzar a un treballador sense papers

dimecres 13 de juny de 2012

Darrer afegit: dimecres 13 de juny de 2012

CGT porta a judici a un empresari de La Safor per esclavitzar a un treballador sense papers

Nota de premsa

Un hostaler sense escrúpols serà jutjat el pròxim dia 19 de juny a València per contractació il·legal d'un treballador immigrant. Li obligava a treballar 11 hores diàries, sense contracte i pagant-li parcialment

El treballador va prestar els seus serveis laborals a una empresa del sector de l'hostaleria de la platja de Gandía, des del 18 de setembre de 2010 fins a novembre de 2011, data en què l'empresari imputat A.A.L. li va imposar el trasllat a un altre centre de treball, una fonda gallega de la seua propietat situat a Alzira.

Durant el temps que va durar la relació laboral, el treballador era obligat a realitzar jornades laborals abusives d'11 hores diàries. Així mateix, a més de no abonar-li els salaris puntualment, sinó de forma parcial i esporàdica, l'acusat va deixar de pagar les tres últimes mensualitats

Quan el passat mes de desembre el treballador va recórrer als serveis jurídics de CGT per a denunciar la situació d'explotació laboral en la qual es trobava, va ser acomiadat de manera fulminant sense indemnització alguna i sense que li fora saldada el deute.

Cal destacar que el treballador R.A.G.P. va prestar els seus serveis en tot moment en els locals de restauració i que, quan va sol·licitar un contracte per a regularitzar la seua situació, l'empresari li va fer un contracte com a empleat de llar per a cobrir el mateix lloc de treball. Un fet que va impedir al demandant sol·licitar el Permís de Residència a Espanya.

No és la primera vegada que des de CGT es denuncia la contractació irregular de les persones sense papers. Lamentablement, la crisi estafa i el clima d'impunitat generalitzat davant aquest tipus de pràctiques està provocant que situacions semblants es repetisquen cada vegada més freqüentment. L'objectiu dels empresaris sense escrúpols és estalviar despeses de cotització i tenir treballadors esclaus.

La situació és especialment greu en la comarca valenciana de La Safor: només en la ciutat de Gandia hi ha més de 9.000 persones sense ocupació i els abusos es multipliquen.

La Confederació General del Treball manifesta la frontal oposició al fet que la classe treballadora continue pagant una crisi que no ha provocat i denuncia que se seguisca posant diners públics per a salvar als bancs amb l'obstinació de perpetuar un sistema econòmic injust del que ciutadans autòctons i immigrants paguem les conseqüències.

El pròxim dia 19 de juny de 2012 en els Jutjats de València tindrà lloc el judici contra l'empresa. CGT exigeix que abone el deute i que li siguen reconegudes al treballador les cotitzacions a la Seguretat Social. El sindicat anarcosindicalista confia que la Justícia es pose del costat del més feble i que aquesta situació d'abús i de violació dels drets laborals no quede impune.

CGT-La Safor
Gabinet de Premsa CGT-PV

València, 13 juny 2012

Nota de prensa

CGT lleva a juicio a un empresario de La Safor por esclavizar a un trabajador sin papeles

Un hostelero sin escrúpulos será juzgado el próximo día 19 de junio en Valencia por contratación ilegal de un trabajador inmigrante. Le obligaba a trabajar 11 horas diarias, sin contrato y pagándole parcialmente

El trabajador prestó sus servicios laborales a una empresa del sector de la hostelería de la playa de Gandía, desde el 18 de septiembre de 2010 hasta noviembre de 2011, fecha en que el empresario imputado A.A.L. le impuso el traslado a otro centro de trabajo, un Mesón Gallego de su propiedad situado en Alzira.

Durante el tiempo que duró la relación laboral, el trabajador era obligado a realizar jornadas laborales abusivas de 11 horas diarias. Asimismo, además de no abonarle los salarios puntualmente, sino de forma parcial y esporádica, el acusado dejó de pagar las tres últimas mensualidades

Cuando el pasado mes de diciembre el trabajador recurrió a los servicios jurídicos de CGT para denunciar la situación de explotación laboral en la que se encontraba, fue despedido de manera fulminante sin indemnización alguna y sin que le fuera saldada la deuda.

Cabe destacar que el trabajador R.A.G.P. prestó sus servicios en todo momento en los locales de restauración y que, cuando solicitó un contrato para regularizar su situación, el empresario le hizo un contrato como empleado de hogar para cubrir el mismo puesto de trabajo. Un hecho que impidió al demandante solicitar el Permiso de Residencia en España.

No es la primera vez que desde CGT se denuncia la contratación irregular de las personas sin papeles. Lamentablemente, la crisis estafa y el clima de impunidad generalizado ante este tipo de prácticas está provocando que situaciones semejantes se repitan cada vez más frecuentemente. El objetivo de los empresarios sin escrúpulos es ahorrar gastos de cotización y tener trabajadores esclavos.

La situación es especialmente grave en la comarca valenciana de La Safor: sólo en la ciudad de Gandía hay más de 9.000 personas sin empleo y los abusos se multiplican.

La Confederació General del Treball manifiesta la frontal oposición a que la clase trabajadora continúe pagando una crisis que no ha provocado y denuncia que se siga poniendo dinero público para salvar a los bancos con la obstinación de perpetuar un sistema económico injusto del que ciudadanos autóctonos e inmigrantes pagamos las consecuencias.

El próximo día 19 de junio de 2012 en los Juzgados de Valencia tendrá lugar el juicio contra la empresa. CGT exige que abone lo adeudado y que le sean reconocidas al trabajador las cotizaciones a la Seguridad Social. El sindicato anarcosindicalista confía en que la Justicia se ponga del lado del más débil y que esta situación de abuso y de violación de los derechos laborales no quede impune.

CGT-La Safor
Gabinete de Prensa CGT-PV

Valencia, 13 junio 2012