Denúncia
De Miguel traurà una Ordre que legalitzarà la degradació existent en Benestar Social
dimarts 9 de maig de 2006
Darrer afegit: dimecres 10 de maig de 2006L’Ordre dotarà de cobertura legal a la residència de Massamagrell -cinc morts en un incendi-, ja que fins a la data segons la legislació nacional i internacional existent, els malalts mentals crònics ingressaven en centres especialitzats dotats de mitjans específics per a dites persones, mentre que les persones majors ingressaven en les seues residències específiques; però amb la nova llei serà legal tindre en una mateixa residència a malalts mentals crònics i persones majors. Analitzant eixa ordre també s’observa un retall en les plantilles tant de personal d’atenció directa com d’atenció no directa.
Resulta curiosa la visió conceptual que té el PP dels Serveis Socials del País Valencià en este segle XXI ple de grans faustos com “La Copa Amèrica”, allunyant-se de la resta de legislacions socials de l’entorn europeu on els serveis socials dirigits a malalts mentals crònics són ampliats i no retallats. Esta visió s’identifica amb la que es va utilitzar durant 40 anys en l’Espanya Feixista, a més com en l’Espanya Franquista; actualment qualsevol ordre o fundació religiosa, catòlica per descomptat, queda capacitada automàticament per a gestionar, albergar o emmagatzemar a tot tipus d’usuaris dels nostres Serveis Socials.
Després de trenta anys de democràcia el 2 de maig del 2006 De Miguel es va dotar de 5 funcionaris amb competència sobre l’autorització de llicències d’activitat per a centres de Serveis Socials; la dada dóna idea del descontrol existent, De Miguel es trau de la mànega l’Ordre referenciada, des d’ara “Ordre del val tot” perquè tot parega legal i així atorgar llicències a tots. Ara només falta que la consellera siga dotada d’Inspectors -actualment escassíssims- que facen complir la seua “Ordre del val tot”.
Per a INRI, i demostrant-se el descontrol i la degradació existent el 4 de maig es va incendiar un altre geriàtric, concretament la residència de la tercera edat d’Utiel, on va fallar el teòric pla de seguretat del centre deixant-se dins del centre en l’evacuació a 5 ancians que van ser trets pels Bombers els quals van actuar de forma exemplar.
Reiterem la nostra petició de dimissió de De Miguel - que trobareu clicant ací - al mateix temps que fem una crida a totes les forces sindicals, socials i polítiques per a realitzar mobilitzacions conjuntes que aconseguisquen donar resposta al retrocés que ens intenten imposar, aconseguint entre tots la paralització de la “Ordre del val tot”.
CGT- Generalitat Valenciana València 8 maig 2006
