Vaga indefinida en Dapesa, contracta de neteja de Ford

divendres 8 de juny de 2007

Darrer afegit: dilluns 11 de juny de 2007

Les representants sindicals de Dapesa porten des del mes de febrer tractant de negociar un conveni d’empresa digne. No obstant, fins al moment, l’empresa només ha fet una oferta que els treballadors qualifiquen de burla, increment del salari en 1,19€ diaris bruts, inclòs un plus de vestuari. Misèria per a un col·lectiu, el dels treballadors de la neteja, majoritàriament conformat per dones, amb unes condicions de treball extremadament precàries i uns salaris que són els més baixos del mercat laboral.

Si a açò s’afig que, tal com acaba de subscriure Dapesa amb Ramel-Acciona, passen a convertir-se en treballadores subcontractades per una contracta, la situació empitjora significativament. Tal com afirma el comité d’empresa: “els treballadors de neteja que estem en l’últim lloc de l’escalafó hem de produir per a tres empreses: Ford, Ramel-Acciona i Dapesa.”

En este sentit, destaquen la baixa qualitat de la neteja que existeix en Ford causada per la subcontractació d’uns serveis en què s’inverteix poc i mal, “i es pretén que encara hi haja menys”, recalquen.

Així mateix, la plantilla de treballadors de Dapesa ha sol·licitat als companys de centre de Ford “siguen de l’empresa que siguen” col·laboració davant una realitat que va a pitjor si no es fa res per canviar-la.

La vaga indefinida ha començat a les 00h del dilluns 11 de juny.

Llibertat Montesinos Gabinet de Premsa CGT-PV

València, 11 juny del 2007