Valoració de CGT sobre l’acord de l’ERO a ONO
Firmen CC.OO, UGT, STC i APLI i donen llum verda a 785 acomiadaments
Jueves 30 de marzo de 2006
Última actualización: Jueves 30 de marzo de 2006Des de la Confederació General del Treball CGT, lamentem que s’haja firmat l’Acord de l’empresa amb els sindicats: Comisiones Obreras (CC.OO.), Unión General del Trabajo (UGT), Sindicato de Trabajadores de Comunicaciones (STC) y la Asociación de Profesionales Libres de la Información (APLI), pel qual s’acorden els acomiadaments de 785 treballadors.
Després de diverses reunions, que no poden considerar-se de negociació, s’han limitat a vore tots els treballadors que anaven al carrer i de quant era la indemnització. Per a CGT açò no és acceptable ja que ni s’ha pogut comprovar la necessitat que al·lega l’empresa per a ni un sol dels acomiadaments, ni tampoc hem disposat de la documentació necessària per a proposar alternatives de reubicació o solucions als acomiadaments.
Tant és així, que l’acord final suposa un verdader xec en blanc, i els firmants no poden respondre a res ni garantir res, llevat que es va a despedir a 785 companys i que els donaran una indemnització ridícula.
La CGT actuant en conseqüència no ha firmat. Cada u que analitze i comprove:
1.- Amb aquest acord el que firma no sap quins llocs o treballadors seran afectats, i per tant és impossible que els representants dels treballadors garantim la regulació que corresponga.
2.- Tampoc s’arreplega cap criteri a què s’haja de cenyir l’empresa per a designar als afectats, amb el que tampoc no es podrà garantir res en eixe aspecte. Despediran als que vullguen.
3.- La xifra d’acomiadaments no respon a cap argument conegut. Xifra acceptada pels sindicats firmants i que no sabem en base a què. No ens van poder respondre. CGT no pot firmar aquest document sent conscients que l’informe del nostre gabinet jurídic/econòmic argumenta i conclou que no hi ha necessitat de despedir. Tot el contrari, per als projectes que l’empresa indica en la documentació es requerix més personal.
4.- La voluntarietat queda a costa de l’empresa que en cada cas decidirà acceptar o rebutjar la sol·licitud del treballador.
5.- Es parla d’un pla de recol·locació, però no s’assumix cap compromís.
6.- La indemnització és molt inferior a l’establida en anteriors Expedients de Regulació d’Ocupació i no té en compte a les persones amb jornada reduïda, ni tan sols en el cas de guarda legal o cuidat de fill. La partida econòmica que l’empresa preveu per a indemnitzacions és inferior al cost en publicitat d’enguany.
7.- Respecte al tema de l’IRPF, està exempta de tributar la quantitat que no supere el mínim legal. Açò és, 20 dies per any, amb un límit de 12 mensualitats. La resta tributa en la renda, si bé al generar-se en més d’un any té una reducció del 40%. Açò suposa que pujarem la base imposable i per consegüent un increment de la tributació. El despedit haurà de pagar més a la Hisenda Pública.
8.- La Direcció de l’empresa es compromet a no presentar un ERO fins a setembre del 2009 en el grup Ono, llevat que hi hi haja acord amb els sindicats.
En breu la Confederació General del Treball, presentarà l’informe sobre la negociació i la regulació d’ocupació a la Direcció General de Treball, expressant-tot allò que no estem d’acord.
Com a conclusió,açò no ha sigut una verdadera negociació, més prompte un mercat en què s’ha comercialitzat amb el treball de tantes i tantes famílies. Han anat a l’acord fàcil, amb total menyspreu pels què formem la plantilla de la Nova Ono.
CGT ha firmat que NO i l’ha argumentat des del principi. Aquest Sindicat ha demostrat amb dades que l’ERO no cal i que s’ha aconseguit una mala indemnització. L’empresa no ha trobat cap tipus de resistència, només un atur de quatre hores, i quan ens créiem que anàvem a més, desgraciadament quatre sindicats han firmat.
Secció Sindical CGT-ONO
- Mensaje 1
-
30 de marzo de 2006
Valoració de CGT sobre l’acord de l’ERO a ONO
Vosotr@s habeis estado donde teniais que estar y no como los otros "sindicatos" que han actuado como mercaderes y seguro que sus sindicatos han sacado tajada de alguna u otra forma, vergüenza les tendría que dar.
Saludos y seguir así.
-

