Oltra pretén “desnonar” a 45 persones majors de la residència Lledó

CGT denuncia que la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Mònica Oltra, ha decidit tirar endavant amb el projecte ideat per l’anterior Consell, presidit per Alberto Fabra, d’enderrocar la Residència de Persones Majors Dependents ubicada a Castelló per a construir en el seu espai un altre edifici.

Aquest projecte eliminarà durant, al menys tres anys, les úniques 45 places residencials públiques que atenen a persones majors altament dependents.

L’actual consellera replega la idea de tirar l’única residència 100% pública que hi ha a la província de Castelló, el que suposarà una despesa de més de 3.000.000 d’euros, quan a la residència s’han invertit recentment quantiosos diners públics en millores. Per exemple, fa poc més d’un any es canviaren totes les canonades per 60.000 euros.

“Amb eixos 3 milions d’euros la conselleria podria construir una altra residència amb el doble de capacitat, respectant l’actual”, assenyala Víctor Tormo, representant sindical de CGT.

Actualment la Residència de Lledó és l’única residència per a persones majors totalment pública, i l’única dedicada a persones majors suprassistides de la capital de la Plana.

CGT dubta de la finalitat de l’edifici que es pensa construir en l’espai que actualment ocupa la Residència Lledó. Pel que ha pogut saber el sindicat, el projecte del nou edifici és incompatible amb l’actual ús.

“Tanmateix, Oltra oblida interessadament les deficiències de personal que li apunten els mateixos tècnics de la Generalitat”, afirma Tormo, “la falta d’auxiliars d’infermeria, de psicòloga, fisioterapeuta i treballadora social, són les carències que l’actual Consell hauria de resoldre”, apunta el sindicalista.

L’enderrocament de la residència suposarà posar en perill els llocs de treball ocupats pel personal interí i temporal. La conselleria no assegura respectar els llocs de treball del personal que atén als majors en la residència, obrint-se un futur d’incertesa entre la plantilla.

CGT considera que la consellera, Mònica Oltra, és incongruent amb el que defensava quan estava a l’oposició quan posava en dubte la política de malbaratament que suposa tirar centres que no tenen problemes d’edificabilitat, com l’antiga Fe de València, mentre ara des del Consell pretén tirar l’edifici de la Residència Lledó malgrat que no presenta cap problema d’edificabilitat.

La Junta de Personal, de la qual CGT forma part, el Comité d’Empresa i familiars de residents han començat una campanya de denúncia per a intentar paralitzar que es perden les 45 places públiques residencials per a persones majors altament dependents a Castelló.

Víctor Tormo Ruiz

Secretaria Comunicació CGT Castelló