×

L’Assemblea de Pensionistes de CGT organitza a València una devolució col·lectiva de les cartes de Fátima Báñez

L’acte públic i reivindicatiu, convocat per l’Assemblea de Jubilats/des i Pensionistes de CGT València per a realitzar la devolució col·lectiva de les missives signades per la ministra d’Ocupació, tindrà lloc el dimarts 27 de març a les 11h30 davant l’edifici de Correos, situat en la Plaça de l’Ajuntament.

Aquesta acció pacífica de protesta convocada per l’organització anarcosindicalista pretén cridar novament l’atenció sobre la lluita que milions de pensionistes estan duent a terme en defensa d’unes pensions públiques i dignes, tal com es va visualitzar els passat dies 17 i 22 de març.

Així, l’Assemblea de Pensionistes de CGT escenificarà i realitzarà la devolució de les cartes sobre la “pujada” del 0,25% que el sindicat ha arreplegat així com les d’aquelles persones que desitgen aportar la seua en el moment de l’acte.

En la seua crida a la participació en la devolució col·lectiva, l’Assemblea recorda que “L’article 50 de la Constitució Espanyola estableix molt clarament l’obligació de l’Estat de garantir unes pensions dignes i suficients per a totes les persones majors, així com d’actualitzar-les anualment segons s’incrementen els preus”. En aquest sentit, assenyala que “lluny de complir aqueix article, els últims governs no solament han retallat més del 30% la quantia de les pensions, sinó que han pactat el progressiu retard de l’edat de jubilació en dos anys i l’exigència de més anys cotitzats. Tampoc es respecta l’obligació d’actualitzar-les cada any sobre la base de l’IPC, ja que unes vegades les congelen i unes altres apliquen pujades molt inferiors (els dos últims anys el 0´25%, quan els preus han pujat més d’un punt)”.

Així mateix, els veterans i veteranes de la CGT, sense obviar que “és l’actual Govern del PP el que aplica aquestes pujades insultants”, recorden que la mesura més lesiva va ser “la reforma de Zapatero en 2011 (avalada amb la seua signatura per UGT i CC.OO), segons la qual es fixa per a 2025 el final de procés d’ampliació del període utilitzat per al càlcul de la pensió des dels 15 als 25 anys cotitzats, s’estableix la data de 2027 per a arribar progressivament a la jubilació als 67 anys i s’amplia de 35 a 38´5 els anys necessaris per a jubilar-se als 65 anys amb el 100% de la pensió”.

Gabinet de Premsa CGT-PV

26 març 2018

Nota de Prensa/ Convocatoria a los medios de comunicación

La Asamblea de Pensionistas de CGT organiza en València una devolución colectiva de las cartas de Fátima Báñez

El acto público y reivindicativo, convocado por la Asamblea de Jubilados/as y Pensionistas de CGT València para realizar la devolución col·lectiva de las misivas firmadas por la ministra de Empleo, tendrá lugar el martes 27 de marzo a las 11h30 ante el edificio de Correos, situado en la Plaza del Ayuntamiento.

Esta acción pacífica de protesta convocada por la organización anarcosindicalista pretende llamar nuevamente la atención sobre la lucha que millones de pensionistas están llevando a cabo en defensa de unas pensiones públicas y dignas, tal y como se visualizó los pasado días 17 y 22 de marzo.

Así, la Asamblea de Pensionistas de CGT escenificará y realizará la devolución de las cartas sobre la “subida” del 0,25% que el sindicato ha recogido así como las de aquellas personas que deseen aportar la suya en el momento del acto.

En su llamamiento a la participación en la devolución colectiva, la Asamblea recuerda que “El artículo 50 de la Constitución Española establece muy claramente la obligación del Estado de garantizar unas pensiones dignas y suficientes para todas las personas mayores, así como de actualizarlas anualmente según se incrementen los precios”. En este sentido, señala que “lejos de cumplir ese artículo, los últimos gobiernos no sólo han recortado más del 30% la cuantía de las pensiones, sino que han pactado el progresivo retraso de la edad de jubilación en dos años y la exigencia de más años cotizados. Tampoco se respeta la obligación de actualizarlas cada año en base al IPC, puesto que unas veces las congelan y otras aplican subidas muy inferiores (los dos últimos años el 0´25%, cuando los precios han subido más de un punto)”.

Asimismo, los veteranos y veteranas de la CGT, sin obviar que “es el actual Gobierno del PP el que aplica estas subidas insultantes”, recuerdan que la medida más lesiva fue “la reforma de Zapatero en 2011 (avalada con su firma por UGT y CC.OO), según la cual se fija para 2025 el final de proceso de ampliación del período utilizado para el cálculo de la pensión desde los 15 a los 25 años cotizados, se establece la fecha de 2027 para llegar progresivamente a la jubilación a los 67 años y se amplía de 35 a 38´5 los años necesarios para jubilarse a los 65 años con el 100% de la pensión”.

Gabinete de Prensa CGT-PV

26 marzo 2018