CGT dóna suport a les reivindicacions de les tècniques sanitàries

El sindicat ha mostrat el seu suport a la Plataforma de Tècniques Sanitàries que pretén que es reconega les funcions i titulació de les tècniques en cures d’infermeria, tècniques en atenció a persones en situació de dependència, tècniques de farmàcia i tècniques en emergències sanitàries.

Actualment aqueixes empleades públiques, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública o de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, estan classificades en el subgrup C2, però si se’ls reconeguera les funcions reals que realitzen en els centres i la seua titulació haurien d’estar enquadrades en el subgrup superior, C1.

Les empleades públiques afectades són unes 500.000 en tot l’Estat espanyol.

CGT considera que és una injustícia que després de 12 anys se’ls continue aplicant una Disposició Transitòria de l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic (EBEP) mitjançant la qual s’enquadra per davall del que els correspon atenent les funcions que realitzen en els centres (hospitals, residències, centres de salut) i a la seua titulació.

La Plataforma de Tècniques Sanitàries ha convocat concentracions, el dimecres 6 de novembre, a les 11 h, a les portes de diversos centres. A les comarques de Castelló se convoquen concentracions a l’Hospital General (Castelló) i a l’Hospital de la Plana (Vila-real).