La madriguera de Ananda se presenta en CGT València

La madriguera de Ananda, un proyecto autogestionado para mujeres sin techo, se presentó el jueves 22 en la Biblioteca libertaria Ferrer i Guardia de la Confederación General del Trabajo (CGT) de València.

El jueves 22 de octubre, a las 18 horas, en la Biblioteca libertaria Ferrer i Guardia de CGT València se presentó La madriguera de Ananda, un proyecto social autogestionado para mujeres sin techo que nace desde la asociación Ananda Maytrella. El acto organizado por la secretaría de la mujer de la federación local de València de la organización anarcosindicalista contó con la presencia de Emilia Nacher, activista e impulsora del proyecto, quien se encargó de explicar los motivos por los cuales surge este “proyecto superbonito” como lo califica Petra Rabadán, secretaria de la mujer de CGT València.

La madriguera de Ananda consiste en una planta baja alquilada por la asociación Ananda Maytrella en el barrio de Zaidia, con capacidad para 12 mujeres, donde se posibilita a las mujeres sin techo una cama para dormir seguras y un lugar para asearse, según explica Emilia Nacher nace durante el estado de alarma en los repartos de comida que realizan a la gente sin techo conjuntamente las asociaciones Ananda Maytrella y Amigos de la calle, cuando se encuentran “un día de mucha lluvia” a dos mujeres bajo unas bolsas de basura, “mojadas y tiritando” sacando las manos para recoger los alimentos que repartían. La activista explica que después de ver esto se le partió el corazón y se puso en marcha el proyecto.

Emilia Nacher informa que necesitan la colaboración de profesionales electricistas, de fontanería y albañiles para acabar de adecentar el espacio, además de contribución económica para poder pagar el alquiler.

La Madriguera de Ananda es presenta en CGT València

La Madriguera de Ananda, un projecte autogestionat per a dones sense sostre, es va presentar el dijous 22 a la Biblioteca llibertària Ferrer i Guàrdia de la Confederació General del Treball (CGT) de València.

El dijous 22 d’octubre, a les 18 hores, a la Biblioteca llibertària Ferrer i Guàrdia de CGT València es va presentar La Madriguera de Ananda, un projecte social autogestionat per a dones sense sostre que naix des de l’associació Ananda Maytrella. L’acte organitzat per la secretaria de la dona de la federació local de València de l’organització anarcosindicalista va comptar amb la presència d’Emília Nacher, activista i impulsora del projecte, qui es va encarregar d’explicar els motius pels quals sorgeix aquest “projecte superbonic” com ho qualifica Petra Rabadán, secretària de la dona de CGT València.

La Madriguera de Ananda consisteix en una planta baixa llogada per l’associació Ananda Maytrella en el barri de Saïdia, amb capacitat per a 12 dones, on es possibilita a les dones sense sostre un llit per a dormir segures i un lloc per a endreçar-se, segons explica Emília Nacher naix durant l’estat d’alarma en els repartiments de menjar que realitzen a la gent sense sostre conjuntament les associacions Ananda Maytrella i Amics del carrer, quan es troben “un dia de molta pluja” a dues dones sota unes bosses de fem, “banyades i tiritant” traient les mans per a recollir els aliments que repartien. L’activista explica que després de veure això se li va partir el cor i es va posar en marxa el projecte.

Emília Nacher informa que necessiten la col·laboració de professionals electricistes, de lampisteria i obreres per a acabar d’endreçar l’espai, a més de contribució econòmica per a poder pagar el lloguer.