×

Denuncien l’aplicació de la Llei Mordassa en la concentració contra l’agressió policial a una família colombiana

Denuncien l’aplicació de la Llei Mordassa en la concentració contra l’agressió policial a una família colombiana

La Confederació General del Treball (CGT) ha emés un comunicat en el qual denuncia la identificació i aplicació de la Llei Mordassa a un assistent a la concentració que denunciava l’agressió policial a una família colombiana resident a València el passat 17 de maig.

Divendres 23 de maig mentre tenia lloc la concentració convocada per diverses organitzacions i moviments socials per a denunciar l’agressió que va patir una família afrodescendent colombiana dissabte passat a València, es va produir la identificació i sanció d’un dels assistents per “suposadament haver insultat a un agent de la Policia Local mitjançant l’expressió “maderos de merda”, explica en un comunicat la Federació local de CGT a València, de la qual és afiliat el denunciat qui “en cap moment s’havia dirigit a cap agent, sinó que es trobava en una conversa privada amb la seua parella”..

L’actuació policial s’empara en l’article 37.4 de la coneguda Llei de Seguretat Ciutadana, coneguda com a Llei Mordassa, que castiga amb sancions administratives expressions verbals contra l’autoritat. Des de CGT denuncien “rotundament” la sanció, la qual consideren “un acte repressiu, desproporcionat i clarament polític”.

CGT València afirma que “no és un fet aïllat”, recordem que l’organització anarcosindicalista ha denunciat la reiteració d’aquestes actuacions policials, l’última amb la identificació i proposta de sanció a un altre afiliat, qui va denunciar també una agressió policial, en la concentració que va tindre lloc divendres passat 11 d’abril convocada per les associacions de víctimes de la DANA i els Comités Locals d’Emergència i Reconstrucció davant la declaració de Salomé Pradas i Emilio Argüeso a la Ciutat de la Justícia.

L’organització anarcosindicalista assenyala “el caràcter racista d’aquesta actuació” en produir-se en el context de “la denúncia de la violència estructural contra les persones racialitzades”. CGT exigeix la retirada immediata de la multa, la fi de l’ús repressiu de la Llei Mordassa i responsabilitats polítiques per l’ocorregut tant en la concentració com en “l’agressió” a la família colombiana. A més insten la ciutadania a “mobilitzar-se i denunciar públicament aquests abusos”.

Denuncian la aplicación de la Ley Mordaza en la concentración contra la agresión policial a una familia colombiana

La Confederación General del Trabajo (CGT) ha emitido un comunicado en el que denuncia la identificación y aplicación de la Ley Mordaza a un asistente a la concentración que denunciaba la agresión policial a una familia colombiana residente en València el pasado 17 de mayo.

El viernes 23 de mayo mientras tenía lugar la concentración convocada por diversas organizaciones y movimientos sociales para denunciar la agresión que sufrió una familia afrodescendiente colombiana el sábado pasado en València, se produjo la identificación y sanción de uno de los asistentes por “supuestamente haber insultado a un agente de la Policía Local mediante la expresión “maderos de mierda”, explica en un comunicado la Federación local de CGT en València, de la que es afiliado el denunciado quien “en ningún momento se había dirigido a ningún agente, sino que se encontraba en una conversación privada con su pareja”.

La actuación policial se ampara en el artículo 37.4 de la conocida Ley de Seguridad Ciudadana, conocida como Ley Mordaza, que castiga con sanciones administrativas expresiones verbales contra la autoridad. Desde CGT denuncian “rotundamente” la sanción, la cual consideran “un acto represivo, desproporcionado y claramente político”.

CGT València afirma que “no es un hecho aislado”, recordamos que la organización anarcosindicalista viene denunciando la reiteración de estas actuaciones policiales, la última con la identificación y propuesta de sanción a otro afiliado, quien denunció también una agresión policial, en la concentración que tuvo lugar el pasado viernes 11 de abril convocada por las asociaciones de víctimas de la DANA y los Comités Locales de Emergencia y Reconstrucción ante la declaración de Salomé Pradas y Emilio Argüeso en la Ciudad de la Justícia.

La organización anarcosindicalista señala “el carácter racista de esta actuación” al producirse en el contexto de “la denuncia de la violencia estructural contra las personas racializadas”. CGT exige la retirada inmediata de la multa, el fin del uso represivo de la Ley Mordaza y responsabilidades políticas por lo ocurrido tanto en la concentración como en la “agresión” a la familia colombiana. Además instan a la ciudadanía a “movilizarse y denunciar públicamente estos abusos”.

Comparteix

Puede que te hayas perdido