CGT dóna suport als collidors acomiadats a sat la plana de Burriana per reclamar el salari del conveni de la taronja

Dos collidors, afiliats a CGT, amb contractes de fixes discontinus, van ser cridats per l’empresa junt amb tota la seua quadrilla per tal de formalitzar l’inici de campanya, que començava l’endemà, però enfront de la sorpresa dels tots els seus companys, els dos treballadors no van poder iniciar la nova campanya i van ser acomiadats en l’acte, per haver interposat una demanda reclamant els salaris de la campanya anterior conforme al conveni col·lectiu de la taronja, el qual SAT LA PLANA BURRIANA incompleix de forma categòrica, igual que incomplia el darrer conveni.

Entenem aquesta resposta de l’empresa com una vulneració del dret fonamental de indemnitat  dels treballadors, per el qual no es poden pendre represàlies contra aquells que reclamen drets legítims front a l’empresa.

Aquesta situació és un exemple més de les condicions dels treballadors i treballadores al camp, on la precarietat laboral està a l’ordre del dia, on moltes empreses incompleixen de forma reiterada els convenis, i els treballadors i treballadores tenen por de reclamar els seus drets per la possibilitat de perdre el treball.

CGT Castelló anima a auto-organitzar-se col·lectivament, a  denunciar tota mena de vulneració dels drets laborals i continuar lluitant per millorar les condicions de treball al camp, i dóna suport a les futures accions que puguen emprendre els treballadors acomiadats.