Tornen les Jornades llibertàries de CGT València

El dilluns 21 de desembre comencen les XXII Jornades llibertàries de la Confederació General del Treball (CGT) de València amb una entrevista al lingüista, filòsof i activista Noam Chomsky que serà retransmesa a través d’internet.

Com és habitual des de fa 22 anys la Confederació General del Treball organitza durant el mes de desembre les seues jornades llibertàries. Malgrat la pandèmia enguany des de l’organització anarcosindicalista no renuncien a celebrar-les, encara que com indiquen des de CGT “hi ha hagut que realitzar canvis”, per la qual cosa les xarrades i debats previstos es realitzaran per videoconferència, sent aquestes obertes a tothom que vulga participar. El dilluns 21 de desembre després de la presentació de les jornades, que enguany porten per títol: Suport mutu, El pilar d’una nova societat, i comptarà amb les intervencions d’Ana Belén Martínez, secretària general de la federació local de València de CGT, Enric Tarrida, secretari de comunicacions de CGT del País Valencià i Murcia, i José Manuel Muñoz Póliz, secretari general confederal de CGT, arribarà el plat estrela de les jornades amb una entrevista realitzada des de l’organització anarcosindicalista al lingüista, filòsof i activista estatunidenc Noam Chomsky que versarà, tal com indiquen des de CGT, al voltant de la visió que Chomsky té sobre l’actualitat del moviment obrer i anarcosindicalista, el paper que ha de jugar el moviment llibertari en l’actualitat, sense deixar de costat les reflexions sobre la societat post-COVID, el paper de les xarxes socials i les fake news, a més de la seua opinió després de la derrota de Trump en les eleccions estatunidenques.

El dimarts 22, Félix García Moriyón, doctor en filosofia per la Universitat Complutense de Madrid, col·laborador en diverses publicacions nacionals i estrangeres centrades en la filosofia i l’educació, autor de més de trenta llibres i de nombrosos articles, juntament amb Antonio Pérez Collado, ex secretari general de CGT al País Valencià, treballador jubilat de Ford i autor de diversos llibres, conversaran, segons indiquen des de l’organització d’aquests actes, sobre el suport mutu i les eines de les quals disposa la classe treballadora per a intentar canviar la societat.El mateix dia també des de CGT fan una crida a la militància del sindicat per a restaurar els murals que adornen l’exterior de l’edifici que ocupen en l’Avinguda del Cid 154.

Les jornades llibertàries es tancaren el dimecres 23 amb un programa especial de CGT en Acción, que s’emetrà, com és habitual cada setmana, per Ràdio Klara, 104.4FM per a València i www.radioklara.org per a tot l’estat i amb motiu de la celebració d’aquestes jornades llibertàries també pel canal de YouTube de la Confederació General del País Valencià i Murcia en rigorós directe.

Vuelven las Jornadas libertarias de CGT València

El lunes 21 de diciembre comienzan las XXII Jornadas libertarias de la Confederación General del Trabajo (CGT) de València con una entrevista al lingüista, filósofo y activista Noam Chomsky que será retransmitida a través de internet.

Como es habitual desde hace 22 años la Confederación General del Trabajo organiza durante el mes de diciembre sus jornadas libertarias. A pesar de la pandemia este año desde la organización anarcosindicalista no renuncian a celebrarlas, aunque como indican desde CGT “ha habido que realizar cambios”, por lo cual las charlas y debates previstos se realizarán por videoconferencia, siendo éstas abiertas a todo el mundo que quiera participar. El lunes 21 de diciembre después de la presentación de las jornadas, que este año llevan por título: Apoyo mutuo, El pilar hacia una nueva sociedad,y contará con las intervenciones de Ana Belén Martínez, secretaria general de la federación local de València de CGT, Enric Tarrida, secretario de comunicaciones de CGT del País Valenciano y Murcia, y José Manuel Muñoz Póliz, secretario general confederal de CGT, llegará el plato estrella de las jornadas con una entrevista realizada desde la organización anarcosindicalista al lingüista, filósofo y activista estadounidense Noam Chomsky que versará, tal y como indican desde CGT, alrededor de la visión que Chomsky tiene sobre la actualidad del movimiento obrero y anarcosindicalista, el papel que debe jugar el movimiento libertario en la actualidad, sin dejar de lado las reflexiones sobre la sociedad post-COVID, el papel de las redes sociales y las fake news, además de su opinión tras la derrota de Trump en las elecciones estadounidenses.

El martes 22, Félix García Moriyón, doctor en filosofía por la Universidad Complutense de Madrid, colaborador en diversas publicaciones nacionales y extranjeras centradas en la filosofía y la educación, autor de más de treinta libros y de numerosos artículos, junto con Antonio Pérez Collado, ex secretario general de CGT en el País Valenciano, trabajador jubilado de Ford y autor de varios libros, conversarán, según indican desde la organización de estos actos, sobre el apoyo mutuo y las herramientas de las que dispone la clase trabajadora para intentar cambiar la sociedad.El mismo día también desde CGT hacen un llamamiento a la militancia del sindicato para restaurar los murales que adornan el exterior del edificio que ocupan en la Avenida del Cid 154.

Las jornadas libertarias se cerraran el miércoles 23 con un programa especial de CGT en Acción, que se emitirá, como es habitual cada semana, por Radio Klara, 104.4FM para Valencia y www.radioklara.org para todo el estado y con motivo de la celebración de estas jornadas libertarias también por el canal de YouTube de la Confederación General del País Valenciano y Murcia en riguroso directo.