L’anarcosindicalisme pren els carrers de València en un nou Primer de Maig tenyit de roig i negre
La Confederació General del Treball (CGT) de València ha congregat a milers de treballadores en una històrica manifestació en la que s’ha clamat en contra de les guerres imperialistes i de l’explotació capitalista
Milers de treballadores han respost a la convocatòria que la Federació Local de CGT València ha realitzat este 1r de Maig, dia internacional de la classe treballadora. La mobilització de CGT, sota el lema “Contra les guerres i l’explotació, pels drets i la justícia social”, ha donat inici amb una performance, en la qual s’explicitava la relació entre les guerres i la precarietat, a una manifestació que, com és habitual des de fa més de 15 anys, l’organització anarcosindicalista realitza en alternativa a la de CC.OO i UGT “per la distància inevitable que ens separa amb un sindicalisme que pacte rere pacte ha anat cedint drets col•lectius, a l’empar dels interessos de la patronal” explica Juan Miguel Font, secretari general de la Federació local de CGT València.
Durant la marxa, ha hagut diversos manifests en els quals s’han visibilitzat les diferents lluites sindicals, al mateix temps que socials, en les quals la Confederació ha estat implicada en este últim any, com ara la lluita de les docents, la de les treballadores de Servici a Domicili o l’Acord Social Valencià. Així, la manifestació de milers de persones, que des de la Plaça de Sant Agustí ha recorregut el centre històric de la capital del Túria, ha finalitzat a la Plaça Músic López Chávarri – al Barri del Carme del districte de Ciutat Vella – amb parlaments i un concert del grup Navajazo por un Chándal, la Orkesta Paraíso i de Agua Bendita.
També han pogut intervindre organitzacions i col·lectius afins que han decidit adherir-se a la convocatòria de CGT València, com ara el Centre Social Okupat Anarquista (CSOA) l’Horta, Antimilitaristes MOC, BDS País Valencià, Benimaclet amb Palestina, Futuro Vegetal, els Comités Locals d’Emergència i Reconstrucció, la Koordinadora de Kolectius del Parke Alcosa, Nave Albal i PAH València.
“La justícia social està en greu perill i hem de continuar lluitant, amb més força si cap, contra la barbàrie que impera en el món. Este nou Primer de Maig de 2026 CGT hem tornat a eixir al carrer a reivindicar els drets i la justícia social, a demanar un món més igualitari i just, una societat lliure de guerres i d’explotació” afirmen des de CGT València. I afigen: “El capital que tot ho arrasa i destruïx s’ha emportat per davant la vida de milers de persones treballadores, xiquetes, xiquets i població civil, aliena a les decisions purament econòmiques d’egòlatres, cínics i persones malvades que només miren pel seu propi interés. La nostra obligació és continuar organitzant-nos, continuar lluitant”.







Publicar comentario